ازآنجایی‌که بانکداری و بانکداری الکترونیکی از صنایع کاملاً سرویس گرا هستند، در هرلحظه نیاز به تعریف سرویس پرداخت جدید ایجاد می‌شود. بنابراین بانک باید قادر باشد به تعداد زیاد و به‌دلخواه در سامانه‌های پرداخت خود خدمات پرداخت شرکتی تعریف و از سرویس‌های تسویه با شرکت طرف قرارداد استفاده کند.

از طرفی تعریف سرویس‌های پرداخت در سویچ بانکی موجود محدود بوده و تعریف سرویس‌های جدید هزینه و زمان‌بر است. بنابراین تصمیم بر آن شد سامانه « سامانه مدیریت سرویس پرداخت و تسویه » باهدف زیر ایجاد گردد :

  • ارائه سرویس پرداخت به سامانه‌های موجود در بانک
  • امکان تعریف سرویس پرداخت‌های نامحدود در سیستم
  • امکان تعریف سرویس پرداخت قبضی( به همراه کد ۳ رقمی) و یا سرویس غیر قبضی
  • امکان تعریف حساب تسویه برای هر سرویس پرداخت
  • امکان تعریف اطلاعات شرکت طرف حساب
  • امکان اتصال به یک سرویس پرداخت ثابت جهت انجام عملیات پرداخت از طریق سرویس یاقوت
  • امکان نگهداری مبالغ پرداخت‌شده در یک حساب مشخص(حساب واسط)
  • امکان تسویه‌حساب با شرکت طرف حساب به‌صورت سامانه‌ای در زمان‌بندی مشخص
  • امکان اخذ گزارش‌های پرداخت‌های انجام‌شده ، برگشت شده ، و انجام‌نشده
  • امکان اخذ گزارش‌های مانده تسویه نشده برای هر شرکت به‌صورت آنی
  • گزارش از مانده‌حساب واسط به‌صورت کلی
  • گزارش‌های تجمیعی و دوره‌ای از سرویس‌های پرداخت

پاسخ دهید

سبد خرید خالی می باشد