راه کارهای مبتنی بر داده کاوی فناوران اطلاعات انصار
راه کارهای مبتنی بر داده کاوی فناوران اطلاعات انصار

راهکار های مبتنی بر داده کاوی شرکت فناوران اطلاعات انصار

حوزه ی بازاریابی و فروش فناوران اطلاعات انصار

حوزه ی بانک و بورس فناوران اطلاعات انصار

حوزه ی پزشکی و سلامت فناوران اطلاعات انصار

راه کارهای مبتنی بر <strong srcset=
داده کاوی فناوران اطلاعات انصار” width=”800″ height=”400″ /> راه کارهای مبتنی بر داده کاوی فناوران اطلاعات انصار
راه کارهای مبتنی بر <strong srcset=
داده کاوی فناوران اطلاعات انصار” width=”3707″ height=”3714″ /> راه کارهای مبتنی بر داده کاوی فناوران اطلاعات انصار

 

داده­ در دنیای کنونی کالایی ارزشمند محسوب می­ شود. اما زمانی می­ توان از این کالای ارزشمند بهره­ برداری کرد که داده ­ها به‌درستی مدیریت، تحلیل و پردازش شوند. درواقع داده­ ها به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه شرکت­ ها و سازمان­ ها زمانی می­ توانند منجر به حصول درآمد شوند که با استفاده از تحلیل­ های هوشمندانه بتوان به کسب دانش از آن­ها پرداخت. رشد روزافزون داده ­ها در زمینه­ های مختلف اعم از داده­ های تراکنشی و مالی، داده­ های شبکه­ های اجتماعی، داده­ های وب و غیره، تحلیل به‌موقع و مقرون‌به‌صرفه‌ی داده ­ها و درنتیجه کسب دانش از آن­ها را با چالش­های فراوانی مواجه کرده است.
داده کاوی با استفاده از روش­های هوشمندانه قادر به کشف دانش مفید از داده­ ها می ­باشد. داده کاوی به معنی استخراج اطلاعات نهان و یا الگوها و روابط مشخص در حجم زیادی از داده‌ها است. حوزه ­های کاربردی داده­ کاوی بسیار متنوع می­ باشد که در زیر به برخی از آن­ها اشاره شده است:
  • حوزه­های بازاریابی و فروش
  • حوزه­های مالی وبانکی
  • حوزه­های پزشکی و سلامت
  • حوزه­های سیاسی، نظامی، امنیتی
  • حوزه­های ارتباطی و مخابراتی
شرکت فناوران اطلاعات انصار با توجه به تجارب مفیدی که زمینه به کارگیری روش­های داده­ کاوی در حوزه ­های مختلف اعم از مالی، بورس، سلامت، بازاریابی و … دارد، قادر به ارائه راه ­حل­های مبتنی بر داده ­کاوی در هر حوزه ­ای می­ باشد. جهت انجام پروژه ­های داده کاوی در شرکت فناوران اطلاعات انصار از فرایند CRISP-DM استفاده می­ شود.
برخی از موارد کاربردی داده­ کاوی در حوزه­ ها و مسائل مختلف که شرکت فناوران اطلاعات انصار قادر به ارائه راه­ حل در خصوص آن­ها می ­باشد، عبارتند از:

حوزه بازاریابی و فروش

  • سیستم­ پیشنهاد دهنده (Recommender System)
سیستم­ پیشنهاد دهنده ­ی شرکت فناوران اطلاعات انصار، قابل ارائه در هر جایی­ است که محصولات یا خدماتی جهت ارائه به مشتریان موجود باشد. در سیستم­ پیشنهاد دهنده با تحلیل رفتار مشتریان نسبت به خرید محصولات، و تحلیل علایق و سلایق مشتری، می ­توان محصولاتی که یک شخص ممکن است به طور بالقوه تمایل به خرید آن داشته باشد را به او پیشنهاد داد. با این روش محصول یا محصولاتی که از دید یک مشتری مغفول مانده­اند ولی پتانسیل خرید توسط مشتری وجود دارد، به او پیشنهاد داده می­ شود.
  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
راه­ حل های شرکت فناوران اطلاعات انصار در بخش Analytical CRM شامل پیش بینی ریزش مشتری، شناسایی مشتریان وفادار و قطعه بندی مشتری بر اساس درآمد-هزینه می ­باشد.

حوزه بانک و بورس

  • یافتن الگوی خرابی ATMها
  • مکان ­یابی مناسب و سودآور برای جایگذاری دستگاه ­های ATM
  • تشخیص رفتارهایِ نابهنجار به منظور کشف تقلب
  • رتبه ­بندی اعتباری مشتریان (Credit Scoring)
  • رتبه ­بندی و امتیازدهی به کارمندان بانک
  • شناسایی الگوهای تخلفات کارمندان بانک
  • پیش ­بینی زمان پیکِ استفاده از ATMها
  • کشف برداشت وجه های صوری خودپردازهای شخصی واگذار شده از طریق بانک­ ها
  • پیش بینی قیمت سهام
  • کشف روابط بین شرکت­های فعال در بورس

حوزه پزشکی و سلامت

  • سیستم­ های تصمیم ­یار پزشک جهت کمک به تشخیص بیماری
  • ارزیابی اثربخشی درمان­ های پزشکی

پاسخ دهید

سبد خرید خالی می باشد